FANDOM

Wróżka Chrzestna – główna antagonistka w filmie Shrek 2.

Wygląd Edytuj

Przedstawiona była jako kobieta o siwych włosach. Nosiła niebieską sukienkę (chociaż pod koniec filmu wyczarowała sobie czerwoną), okulary oraz biżuterię np. kolczyki. Posiadała skrzydła wróżki.

Biografia Edytuj

Shrek 2 Edytuj

Na początku Shrek widzi bilbord z jej udziałem podpisany – "Żyj długo i szczęśliwie.~Wróżka Chrzestna.". 

Sama kobieta pojawia się dopiero po kłótni Króla Harolda z głównym bohaterem. Wróżka przedstawia się Fionie i zaczyna z nią rozmawiać. Po rozmowie kobieta zaczyna śpiewać piosenkę, podczas której m.in.: ożywia meble w pokoju rudowłosej. Kiedy Fiona przedstawia Wróżce Chrzestnej swojego męża, ta jest w szoku. Następnie opuszcza pokój królewny.

Kobieta przylatuje pod balkon króla i królowej. Wróżka jest wściekła na Harolda, ponieważ ten "dopuścił" do tego, że Shrek uratował Fionę, a miał to zrobić jej syn – Książę z bajki. Mężczyzna próbuje się wytłumaczyć, mówiąc że to wina jej syna, ponieważ to on nie dojechał na czas. Podczas dalszej rozmowy mówi mu, że musi pozbyć się Shrek'a i daje mu do zrozumienia, że nie obchodzi ją jak on to zrobi.

Później przebywa w swojej Fabryce Eliksirów. Jest poirytowana gdy ogr i jego przyjaciele przeszkadzają jej w pracy, a następnie tłumaczy Shrek'owi na podstawie różnych bajek oraz baśni, dlaczego jego ukochana nie czuję się szczęśliwa.

Jest wściekła z powodu bałaganu w jej fabryce i nakazuje pracownikom przemienionym w ptaki to posprzątać. Następnie rozmawia ze swoim synem i dowiaduje się o kradzieży jednego z eliksirów.

Ponownie spotyka głównego bohatera w pokoju Fiony. Wmawia mu, że rudowłosa znalazła "wymarzonego księcia" (Shrek po wypiciu eliksiru razem z ukochaną przemieniają się w ludzi, lecz sytuację wykorzystują Wróżka Chrzestna i Książę z bajki, który podaje się za głównego bohatera), a także przekonuje Shrek'a, że ten powinien odejść z życia Fiony.

Spotyka się z królem Haroldem. Ten jej mówi, że jego córka nie jest za bardzo zachwycona Księciem z bajki i mówi, że nie można kogoś zmusić aby się zakochał. Wróżka daje mu eliksir, po którego wypiciu Fiona zakocha się w osobie, którą pocałuje czyli w jej synu. W dalszym ciągu wydarzeń Harold nie zgadza się na propozycje kobiety, a ta mu przypomina, że dzięki niej Lilian jest jego żoną i, że może sprawić, że jego małżeństwo może się skończyć. 

Wróżka Chrzestna zauważa przez okno przemienionego Shrek'a, Osła oraz Kota w Butach. Zaczyna krzyczeć, że są m.in. bandytami i trzeba ich złapać. 

Kobieta pojawia się na królewskim balu. Śpiewa na nim piosenkę "Chcę bohatera". 

Zaczyna walczyć ze Shrek'iem i jego przyjaciółmi. Przypadkowo przemienia Pinokia w prawdziwego chłopca, a jej różdżkę przejmuje Kot. Następnie krzyczy do swojego syna aby ten pocałował Fionę, sądząc że wypiła eliksir. Szybko okazuje się, że jednak go nie wypiła i ma o to pretensję do króla. Atakuje Shrek'a i Fionę wiązką (z różdżki, którą odzyskała dzięki swojemu synowi), lecz osłania ich Harold. Wiązka trafia w Wróżkę, która następnie znika (umiera). Zostają po niej tylko okulary i różdżka. 

Ciekawostki Edytuj

  • Została wspomniana w filmach Shrek Trzeci oraz Shrek Forever.
  • Pojawia się jako boss w grach Shrek 2 i Shrek Forever.
  • Miała pojawić się już w pierwszej części Shrek'a, lecz twórcy zrezygnowali z tego pomysłu.