FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Thanos

Thanos, znany również jako Szalony Tytan – jeden z najpotężniejszych i najczęściej się pojawiających złoczyńców w uniwersum Marvela. Został stworzony przez Jima Starlina, a swój debiut miał w komiksie Iron Man. Od tamtego czasu pojawiał się do czasów współczesnych.

Swoją popularność superzłoczyńcy zawdzięcza częstemu pojawianiu się w różnych komiksach oraz jego własnej serii, a także w szerokiej gamie produktów, od gier wideo po zabawki i kreskówki (choć jego natura jest osłabiona w niektórych kreskówkach, z oczywistych powodów).

W różnych komiksach Thanos walczył z różnorodnymi superbohaterami, takimi jak: Iron Man, Spider-Man lub Srebrny Serfer. Jednak jest on głównym przeciwnikiem Avengers oraz arcywrogiem Strażników Galaktyki.

Jest potężnym kosmitą, urodzonym na księżycu Saturna, Tytanie, urodzonym przez rasę półbogów zwanych "Wiecznymi". Będąc najsilniejszym z nich i wyglądającym jak groźna i potworna bestia, Thanos zakochał się w żywej kobiecej, ucieleśnionej śmierci i jest gotów zniszczyć całe życie we Wszechświecie, by zdobyć jej miłość, bez względu na to, jak potężny musi się stać, lub kto ośmiela się go powstrzymać.