FANDOM

Wrócę tu.

—(ang. I'll be back) – najbardziej znana wypowiedź T-800

Hasta la vista, baby.

—Kolejny najbardziej znany cytat

Terminator – tytułowy bohater serii Terminator.

Jest to model typu 101, który jest znacznie bardziej zaawansowany od swoich poprzedników. W 2029 został wysłany przez Skynet do 1984, aby zlikwidować Sarę Connor – matkę przywódcy Ruchu Oporu przeciwko maszynom.

W pierwszej części z 1984, T-800 jest głównym antagonistą filmu. Z kolei w kolejnych odsłonach Terminator staje się protagonistą.

We wszystkich filmach, w których występuje grany jest przez Arnolda Schwarzeneggera.

Opis Edytuj

Terminator typ 101 model T-800 był skonstruowany w 2018 roku. Był stosowany do bitw z Ruchem Oporu oraz infiltracji – modele infiltracyjne były pokryte żywą tkanką, w przeciwieństwie do poprzednika – T-600, który był pokryty gumową skórą, bardzo łatwą do zidentyfikowania przez Ruch Oporu.

Potrafi walczyć wręcz, lecz nie zna żadnej sztuki walki, podobnie jak T-1000.

Ma również możliwość mówienia głosem danej osoby.

Biografia Edytuj

Terminator Edytuj

Gdy w roku 2029 ludzie zaczęli wygrywać wojnę z maszynami, niespodziewanie Skynet wysłał w przeszłość model T-800, aby ten zlikwidował Sarę Connor – matkę przywódcy ludzi, Johna Connora. Ruch Oporu wysłał jednak za nim żołnierza Kyle'a Reese'a.

Przybycie Edytuj

- Niezła nocka na spacer, co?

- Niezła nocka na spacer.

—Lider punków i Terminator.

Po przybyciu do 1984 Terminator udał się do miejsca, gdzie znajdowało się kilka punków. Kazał im dać mu swoje ubrania, lecz gdy ci wyjęli nóż, T-800 obezwładnił ich i brutalnie zabił. Jedyny pozostały przy życiu zaczął rzucać mu swe ubrania. Następnie T-800 zaczął lokalizować swój cel.

"Zabójca z Książki Telefonicznej" Edytuj

Cyborg udał się do sklepu z broniami, gdzie wziął potrzebny ekwipunek. Kiedy sprzedawca kazał mu zapłacić za rzeczy, T-800 zastrzelił go.

Terminator nie znał pełnego imienia oraz adresu Sary Connor. Spojrzał na książkę telefoniczną i jak się okazało, były trzy Sary Connor. Na wszelki wypadek zdecydował się zlikwidować wszystkie.

T-800 przybył do mieszkania pierwszej z nich i zamordował ją. Następnie zginęła kolejna Sarah Connor. Kiedy prasa dowiedziała się o morderstwach, ochrzciła mordercę "Zabójcą z Książki Telefonicznej".

Terminator-1984-Arnold-Schwarzenegger

T-800 w klubie

W końcu przyszedł czas na, jak się okazało, przyszłą matkę Johna Connora. Terminator przyszedł do jej domu, gdzie zamordował współlokatorkę Sary i jej chłopaka, sądząc, że to ona. Kiedy jednak Sarah zadzwoniła przez telefon, T-800 usłyszał, że kryje się w klubie TechNoir i stwierdził, że jest to ona. W rzeczywistości kobieta kryła się przed Kyle Reesem, który ją śledził i sądziła, że on jest zabójcą.

Odnalazł ją pośród tłumu i kiedy już zamierzał ją zastrzelić, Kyle strzelił w niego ze strzelby. Następnie uciekł wraz z Sarą, lecz maszyna goniła ich. Zdołali jednak uciec i Reese opowiedział Sarze o wszystkim.

W końcu T-800 wytropił ich, lecz zrobiła to również policja. W trackie akcji Terminator miał wypadek samochodowy, w którym jego zewnętrzne ciało zostało uszkodzone. Zniknął i schował się w motelu, gdzie wyleczył rany.

Strzelanina w komisariacie Edytuj

Wrócę tu.

—Terminator

11

Wrócę tu

T-800 udał się na komisariat, gdzie była chroniona Sarah i przesłuchiwany był Reese. Kiedy nie mógł zostać tam wpuszczony, wrócił tam i rozpoczęła się krwawa masakra, podczas której Terminator rozstrzelał wszystkich policjantów znajdujących się w budynku. Ukrywającą się Sarę uratował Reese i uciekli przed T-800.

Schronili się w motelu, w którym Reese skonstruował kilka bomb. W tym czasie T-800 zabił matkę Sary i naśladując jej głos rozmawiał przez telefon z Sarą, która wyjawiła mu miejsce.

Pościg Edytuj

Wysiadaj.

—Terminator do pasażera ciężarówki

Odnalazł motel, lecz okazało się że ci uciekli. Terminator gonił ich na motorze i wjechali do tunelu, gdzie Reese rzucał w niego bombami. Choć wiele razy chybił, jedna z nich spowodowała, że T-800 został strącony z pojazdu. Oboje dalej uciekali na ulicy, a ranny już Terminator powalił kierowcę ciężarówki i kontynuował pościg.

Kiedy Terminator starał się przejechać uciekającą Sarę, Reese umieścił bombę w rurze ciężarówki. Pojazd wybuchł i oboje myśleli, że już po wszystkim. Po chwili jednak Reese ujrzał, jak obdarty ze swojej żywej powłoki Terminator wstaje i idzie za nimi.

Ostateczny pojedynek w fabryce Edytuj

Uciekli oni do pobliskiej fabryki, jak się okazało w drugim filmie Cyberdyne Systems. Lecz i tam nie było schronienia przed maszyną. Kyle uzbrojony w metalową rurę stoczył pojedynek z Terminatorem, lecz uderzył go. Wiedząc, że nie ma z nim szans Reese umieścił w jego endoszkielecie bombę, która rozsadziła T-800 na połowę. Sam Kyle nie przeżył jednak pojedynku.
70720-the-terminator-endo-skeleton

Terminator bez swojej powłoki

Jak się okazało, i to nie powstrzymało Terminatora, choć znacznie spowolniło go i sprawiło, że pełzał. Ranna Sarah zdołała czołgać się w miejsce, gdzie mogła ostatecznie zniszczyć maszynę. Uruchomiła prasę hydrauliczną, która zmiażdżyła T-800 i ostatecznie zniszczyła go.

Po T-800 została jedynie ręka, która nie została zniszczona przez prasę. Pracownicy Cyberdyne Systems później znaleźli ją, zatuszowali sprawę i użyli ją do budowy nad superkomputerem, który nazwali Skynet.

Terminator 2: Dzień Sądu Edytuj

Przybycie Edytuj

Po porażce T-800 w 1984, Skynet nie poddał się i wysłał najnowszy prototyp Terminatora – T-1000 do roku 1995, aby zlikwidować 11-letniego Johna Connora. Chcąc temu zapobiec, ludzie zamiast wysyłać żołnierza przeprogramowali T-800 i wysłali go tam, aby chronił Johna.
Terminator-2-arnold-schwarzenegger

T-800 w okularach

Terminator przybył na miejsce i udał się do pobliskiej knajpy, aby zdobyć ubranie. Kazał jednemu z motocyklistów rozebrać się, lecz ten roześmiał się i prowokował go, po czym wywiązała się brutalna bójka. W końcu przerażony mężczyzna wręczył mu ubranie, broń oraz klucze do motocyklu.

Po wyjściu zabrał broń wściekłego właściciela i celował w niego, lecz jedynie zabrał mu jego okulary. Po tym wyruszył, aby odszukać Johna. Tymczasem T-1000 również przybył na miejsce.

Pytał o Johna jego rodziców zastępczych – Jannelle i Todda. Kiedy go nie zastał, Pojechał szukać go w mieście.

Walka z T-1000 Edytuj

Padnij.

—T-800 ujawniony w filmie

T-1000 został przekierowany do galerii, gdzie przesiadywał John. Zaczął go ścigać, a John uciekł do korytarza. Tam zobaczył celującego bronią T-800, który nagle kazał mu paść. John uciekał, a Terminatorzy walczyli.

Ostatecznie pojedynek wygrał T-1000, który po pokonaniu T-800 ruszył ścigać Johna. T-800 wsiadł na motocykl i ruszył za nimi. ZobaczSzpital 0 gonił go ciężarówką. Uratował Johna i ciężarówka wybuchła, po czym odjechali.

Szpital Edytuj

Chodź ze mną, jeśli chcesz żyć.

—T-800 ujawniający się Sarze (pierwotnie słowa Kyle'a Reese'a)

Terminator wytłumaczył Johnowi wszystko. Connor chciał zadzwonić do swoich opiekunów, lecz gdy usłyszał dziwne zachowanie Janelle, przekazał słuchawkę T-800, który naśladował jego głos. Umyślnie pomylił on imię psa, aby zobaczyć, czy to nie T-1000. Jak się okazało, "Janelle" nie znała jego imienia, po czym Terminator stwierdził, że jego rodzice nie żyją.

John przypomniał sobie, że jego matka, Sarah siedzi w szpitalu psychiatrycznym. Rozkazał T-800 jechać do szpitala Pescadero, aby uwolnić Sarę. Kazał mu również nie zabijać. W tym samym czasie Sarah zdołała wydostać się z niewoli i biegała po szpitalu. T-800 i John przybyli tam i spotkali kobietę, która myślała, że został wysłany przez Skynet. Kiedy jednak T-800 okazał dobre intencje, zaczęli uciekać z placówki. Tam pojawił się jednak T-1000, jednak zdołali mu uciec i schować się w bezpiecznym miejscu.

T-800CPU

CPU T-800.

W garażu T-800 podał Sarze instrukcje, aby wyjęła z jego głowy mikroprocesor, aby umożliwić mu tworzenie i zapisywanie danych oprócz samego ich odczytu. Kiedy T-800 został wyłączony, prawie zniszczyła CPU, lecz powstrzymał ją John. Odtąd T-800 miał możliwość uczenia się, na przykład móc uśmiechać się. Terminator podał Sarze informacje na temat wynalazcy Skynetu – Milesa Dysona.

Zmiana przyszłości Edytuj

Zaufaj mi.

—Terminator do Johna, kiedy ten kazał mu nie zabijać policjantów.

Bohaterowie pojechali do człowieka imieniem Enrique, aby wziąć jego bronie. Tam Sarah miała wizję dotyczącą Dnia Sądu, więc przygotowała się, odjechała do rezydencji Dysona i chciała go tam zabić. T-800 i John ruszyli za nią. Ta powstrzymała się od zabójstwa. Terminator wytłumaczył wszystko Dysonowi i bogacz stwierdził, że chce zniszczyć wszystko w Cyberdyne Systems.

Minigun-2--141555

Terminator z minigunem

Wszyscy dostali się do budynku, lecz strażnicy wywołali cichy alarm i wezwali policję. Bohaterowie zaczęli już rozwalać sprzęt w Cyberdyne, lecz pojawiła się policja. Terminator przysiągł Johnowi, że nikogo nie zabije i strzelał w policyjne wozy minigunem. W czasie akcji Miles Dyson został rozstrzelany przez SWAT. Po tym, jak trójka opuściła budynek ledwo żywy Dyson wysadził Cyberdyne Systems wraz ze znajdującą się w nim drużyną SWAT.

Finał w hucie Edytuj

Hasta la vista, baby.

—Terminator tuż przed strzeleniem w zamrożonego T-1000.

Tymczasem T-1000, który dowiedział się o ataku na Cyberdyne Systems ukradł helikopter i ścigał odjeżdżających bohaterów. W końcu kierujący T-800 wjechał do pobliskiej huty, gdzie T-1000 został zamrożony ciekłym azotem. Terminator wykorzystał tę sytuację i strzelił w niego, po czym T-1000 rozpadł się na kawałki.

Po chwili jednak pod wpływem temperatury huty pozostałości Terminatora zaczęły się topić i układać w jedną całość. T-800 kazał Johnowi i Sarze uciekać, a sam stoczył walkę z Terminatorem. T-1000 jednak przygwoździł go i poszedł do Sary, aby ta przywołała Johna. T-800 jednak wydostał się i ponownie walczył z T-1000. Tym razem jednak T-1000 zniszczył go, przebijając go prętem.

It must end right now

T-800 przed zniszczeniem

T-800 uruchomił jednak alternatywny system zasilania i strzelił granatnikiem w T-1000, przez co ten wpadł do kadzi ze stopioną stalą, gdzie ostatecznie zginął. Aby ostatecznie zmienić przyszłość i zapobiec Dniu Sądu, John wyrzucił CPU i rękę pierwszego T-800 wysłanego do 1984. Terminator poprosił jednak Sarę, aby opuściła go do kadzi, ostatecznie niszcząc Skynet. John nalegał, aby T-800 został, lecz ten musiał wypełnić swoją misję. Po tym został opuszczony do kadzi, lecz wskazał jeszcze kciuka w górę, zanim został zniszczony.

Galeria Edytuj

Terminator Edytuj

Terminator 2: Dzień Sądu Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Wiele osób zastanawiało się, dlaczego początkowo T-800 miał dłuższe włosy, a następnie krótkie. Było to spowodowane tym, że w jednej ze scen jego włosy zostały częściowo spalone.
  • Po odniesieniu szkód podczas wypadku, powłoka T-800 zaczęła jakby gnić.
    • Nawet sam sprzątacz w motelu zwrócił uwagę, że coś śmierdzi w jego pokoju.
    • Wynika to z faktu, iż zewnętrzna tkanka została wyhodowana na bazie ludzkiej i posiada te same właściwości. Może się również goić.
  • Terminatory w serii są błędnie nazywane cyborgami.
  • T-800 jest po dobrej stronie w Terminatorze 2 głównie dlatego, że aktor Arnold Schwarzenegger nie chciał być kojarzony z czarnymi charakterami.