FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Ra's al Ghul

Czy jesteś tym kimś, kogo szukałem, Detektywie? Kimś, kto mnie zastąpi?

—Ra's al Ghul

Ra's al Ghul - jeden z głównych antagonistów gry Batman: Arkham City i główny antagonista DLC do Batman: Arkham Knight, nazwanego Shadow War.

Jest to lider tajemniczej organizacji, zwanej Ligą Zabójców. Jego odkrycie, Jamy Łazarza, leczą jego rany i umożliwiają mu długowieczne życie.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Prawie sto lat temu, Ra's al Ghul przybył do Gotham City i spotkał się z władzami. Już wtedy to miejsce było zalane przestępczością i bezprawiem. Ra's obiecał im "lepszą przyszłość" dla Gotham, w zamian za wykupienie sporej części miasta.

Ra's rozpoczął budowę nowego miasta, zasilanego przez czystą energię. Miasta strzegli Mechaniczni Strażnicy, co znacznie wyprzedzało swoje czasy. Podróżnik zaprezentował mieszkańcom przyszłość Gotham - Miasto Cudów.

Wieża Cudów, która stała w sercu Miasta Cudów, była odbierana jako pomnik dobrobytu. Prawdziwym celem Ra'sa, żeby zbudować Miasto Cudów, było odkrycie związku chemicznego, który nazwał Łazarz. Pozwalał on wyleczyć rany, a także przedłużyć życie, tym samym oszukując śmierć. Wieża Cudów służyła jako zasilacz dla Jam Łazarza (zbiornika, wypełnionego tymi chemikaliami), poprzez "odbieranie" błyskawic i napędzanie Jam.

Pewnego razu, został zamordowany kupiec imieniem Cyrus Gold. Ra's odnalazł jego ciało na mokradłach i eksperymentował na nim, aby sprawdzić swoje Jamy Łazarza. Gold znalazł się w cyklu pomiędzy życiem a śmiercią. Po wielokrotnej śmierci, zapomniał kim jest i przyjął nazwisko Solomon Grundy, po rymowance, która była jedyną rzeczą, jaką pamiętał. Grasował po ulicach Miasta Cudów jako morderca, ale został zabity i przeniesiony do miejsca współczesnego Iceberg Lounge.

Nie wszystko jednak poszło z planem Ra'sa - moc Łazarza doprowadziła ludzi do szaleństwa. Władze Gotham City natychmiastowo zareagowały na to i ogłosiły Miasto Cudów jako niebezpieczne dla zdrowia.

Mieszkańcy, którzy zostali wyniszczeni przez Łazarza zostali przetransportowani do Azylu Arkham. Ra's al Ghul zniknął. Wybudowano nowe ulice nad Miastem Cudów, które po latach zostało zapomniane i pozostało jedynie historią.

Ra's wciąż znajdywał i używał Jam Łazarza, przedłużając swoje życie. Utworzył organizację Ligę Zabójców, której członkowie byli szkoleni na ninja. Pozostawała ona w cieniu na wieki, podobnie jak sam lider.

W czasach współczesności, Ra's zainteresował się działalnością Batmana, pilnującego porządku w Gotham City. Wysłał swoją córkę, Talię al Ghul, aby uwiodła Batmana, ale kiedy ten dowiedział się o ich zamiarach, stał się wrogiem Demona.

Batman: Arkham Asylum Edytuj

Podczas wydarzeń Batman: Arkham Asylum, Ra's był martwy. Jego ciało było zamrożone i znajdowało się w kostnicy Azylu Arkham, niedaleko biura dr. Young. W czasie, gdy Batman walczył z Jokerem, ciało zniknęło, co może oznaczać, że poplecznicy Ra'sa je zabrali, żeby je wskrzesić w Jamach Łazarza.

Batman: Arkham City Edytuj

Ra's zawarł sojusz z profesorem Hugo Strange'm, który chciał przejąć Ligę Zabójców, w zamian za zniszczenie przestępczości w Gotham poprzez stworzenie więzienia Arkham City.

Ra's powrócił do Jamy Łazarza w Mieście Cudów. Bazą operacyjną Hugo Strange'a była Wieża Cudów, którą udostępnił Głowie Demona.

Batman został otruty przez Jokera, więc zamierzał spotkać się z Ra'sem, którego krew umożliwiłaby stworzenie lekarstwa. Podążał za zabójczynią, która doprowadziła go do Miasta Cudów. Tam spotkał się z Ra'sem pod pretekstem chęci do dołączenia do Ligi Zabójców. Po wejściu do jego komnaty, wyniszczony Ra's powitał go i rozkazał mu zabicie go, aby zastąpić go jako Głowa Demona. Batman odrzucił jego rozkaz, i tak rozpętała się walka. Ghul wszedł do Jam Łazarza, po czym stoczył z nim pojedynek.

Pod koniec walki zmiażdżył jego głowę, nabijając ją o rękojeść, co dało mu wygraną. Ra's groził mu zabiciem Talii, jeśli ten nie dołączy do Ligi. Batman jednak ogłuszył go zdalnie sterowanym batarangiem. Później, gdy wściekła Talia wyszła, Batman zapytał go, dlaczego wygląda tak staro. Ra's wyjaśnił, że czuje się coraz gorzej wraz z każdą kąpielą, więc Detektyw powiedział mu, aby przemyślał zakończenie swej działalności.

Kilka godzin później, plan Ra'sa - Procedura 10 została wcielona w życie, powodując masakrę i masowe zamordowanie kryminalistów. Batman pokonał Hugo, ale chwilę później został on zabity przez Ra's al Ghula, który niespodziewanie pojawił się w Wieży Cudów. Ra's ujawnił się jako odpowiedzialny za budowę Arkham City, po czym zaproponował Batmanowi dołączenie do niego. Nietoperz odparł, że Demon stał się tym, czego niegdyś nienawidził. W tym czasie Strange aktywował Procedurę 11 - zniszczenie Wieży Cudów, przez co Batman i Ra's wyskoczyli przez okno.

W czasie spadania, Ra's przebił sam siebie mieczem, myśląc, że to zabije również Batmana (ten jednak oddalił się od niego, ratując życie). Chwilę później ciało Głowy Demona bezwładnie upadło na ostre zakończenie litery "A" w napisie "ARKHAM CITY" przy wejściu do placówki.

Tego samego dnia, ciało Ra'sa zniknęło, a miecz, dotychczas znajdujący się w ciele Ra'sa, został wbity w ziemię.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Po ewentualnej porażce i śmierci Batmana z rąk TYGER, Hugo Strange powie: A więc go zawiodłeś. Przewidywalne, co oznaczało, że pracował dla kogoś większego.
  • Najprawdopobniej żył ponad 600 lat.
  • Podczas wizyty w Mieście Cudów, w tle odtwarza się nagranie audio ze spikerem w roli głównej, który mówił o końcu Gotham City i ogłosił nową przyszłość - Miasto cudów. Najprawdopoboniej był to Ra's, ponieważ głos podkładał mu Dee Bradley Baker - odtwórca roli Ra'sa.