FANDOM

Nebula jest drugorzędnym antagonistą w filmie Marvela z 2014 roku Strażnicy galaktyki, a także antybohaterem w sequelu, Strażnicy galaktyki 2.

Nebula jest przybraną córką Thanosa, przybraną siostrą Gamory (członka Strażników Galaktyki) i jednym z dwóch lojalnych egzekutorów Ronana Oskarżyciela (drugim jest Korath).

Została zagrana przez Karen Gillen.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Nebula we wczesnym okresie swojego życia została pojmana przez Thanosa, który uczynił ją swoją przybraną córką. Musiała stawać do morderczych treningów razem ze swoją przybraną siostrą Gamorą. Gdy przegrywała, jej ojciec zamienił jedną część jej ciała na mechaniczną protezę. Po tym jak Ronan Oskarżyciel zawarł sojusz z Thanosem, Nebula razem z Gamorą i Korathem zaczęła mu służyć.

Strażnicy Galaktyki Edytuj

Po raz pierwszy pojawia się w filmie, kiedy informuje Ronana o przybyciu Koratha. Następnie razem z innymi słucha opowieści Koratha i zostaje wybrana przez Ronana do odzyskania Globu. Gamora się temu sprzeciwia, co skutkuje tym, że to Gamora zostaje wysłana na poszukiwania Globu. Jakiś czas później Inny kontaktuje się z Ronanem mówiąc mu o zdradzie Gamory i o tym, że ma niezwłocznie stawiać się u Thanosa. Nebula jest zaskoczona zdradą swojej siostry. Podczas spotkania z Thanosem, widzi jak Ronan zabija Innego. Następnie razem udają się na poszukiwania Globu. Udało się razem z Ronanem i jego armią Sakaaran do więzienia Nova Corps, gdzie przesłuchiwali więźniów. Nie dowiedzieli się zbyt więcej, ale dostali wiadomość z Knowhere, gdzie natychmiast się udali. Podczas gdy Ronan walczył z Draxem, Nebula próbowała odzyskać Glob. Udało jej się to i prawie udało jej się zabić Gamorę. Później na statku Ronan, jest świadkiem tego jak Ronan bierze Glob dla siebie i rzuca wyzwanie Thanosowi. Po chwili mówi mu, że się do niego przyłączy. Podczas bitwy nad Xandarem walczyła w obronie statku Ronana przed Strażnikami Galaktyki. Po tym jak Korath został zabity przez Draxa, ona zmierzyła się z Gamorą i przegrała. Uciekła następnie z pola bitwy.