FANDOM

Pewnie myślałeś, że dzisiaj nie umrzesz. Niespodzianka!

—Próbka czarnego humoru protagonisty

Mówcie mi: Doktor Eutanazja!

O, kartki z życzeniami, a spędziłem tu ledwie noc, ciekawe kto tyle o mnie myślał? Zobaczmy: Zdrowiej szybko P.S. Konfiskujemy Twoja przyczepę, podpisano komornicy Acme. Hmm... Mam nadzieję, że wkrótce wydobrzejesz i wrócisz na drogę szczęścia i tężyzny fizycznej, P.S. Jeśli nie zapłacisz ogromnych zaległości w podatku za zwierzaka, Champ zostanie jutro uśpiony, z wyrazami miłości – Odmóżdżarnia. No i wreszcie: Obyś zdechł, wyprowadzam się do mamy, podpisane – Nienawidząca cię żona. Cóż, chociaż jedna dobra wiadomość...

—Cała masa kłopotów

Koleś – protagonista i grywalna postać w grach z serii Postal. W polskiej wersji głosu użycza mu Krzysztof Grębski.

Opis Edytuj

Jest przedstawiany jako mężczyzna w średnim wieku, wysoki z kozią bródką. Niezależnie od pory dnia i pogody nosi ciemne okulary, czarne ubranie (płaszcz, spodnie i buty), oraz koszulkę z wizerunkiem kosmity. Często korzysta z broni palnej lub improwizowanej.

Osobowość Edytuj

W pierwszej części gry został jest ukazany jako psychopata nienawidzący wszystkiego i wszystkich. Istnieją wskazówki odkrywające przynajmniej jedną chorobę umysłową, za pomocą jego pamiętnika lub jak kto woli – dziennika wojny.

W Postal 2 postrzega się go jako aspołecznego samotnika, myślącego tylko o swoim biznesie. Trzeba przyznać, że jest dość uprzejmy jak na psychola. Nie przykłada wielkiej wagi do otaczającej go rzeczywistości, którą stale sarkastycznie komentuje. Do brutalnych działań mogły go popchnąć dwa czynniki. Jednym jest jego wiecznie narzekająca żona, z kolei drugim może być presja wywierana przez społeczeństwo zepsutego miasteczka. Jedynym przyjacielem Kolesia jest pies Champ, którego stara się za wszelką cenę chronić (w dodatku Apocalypse Weekend ratuje swojego pupila przed uśpieniem).

W filmie Edytuj

Tutaj zaprezentowano charakter odmienny od tego znanego z gier. Koleś zostaje ukazany jako zwykły nieszczęśliwy człowiek, który chciał żyć z dala od problemów. Nie może znaleźć pracy, przestaje mu przysługiwać zasiłek, a jego (otyła) żona zdradza go z kim popadnie. Bohater zamierza zdobyć pieniądze, decydując się pomóc swojemu wujowi Dave'owi – przywódcy miejscowej sekty – w kradzieży drogich lalek (Krotchy) i sprzedaży ich po zawyżonej cenie. Zabawki chciała też przejąć Al-Kaida, w celu umieszczenia w nich fiolek z wirusem ptasiej grypy. To powoduje konfrontację pomiędzy członkami sekty, a terrorystami.

Dave zostaje zabity przez Richarda (swojego najbliższego kultystę). W mieście wybucha regularna wojna między wszystkimi mniejszościami religijnymi. Koleś razem z poznaną wcześniej dziewczyną z baru i psem ostatecznie uciekają z miasta. Jego żona ginie w wybuchu przyczepy kempingowej, którą on osobiście wysadza.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszej części gry głównym bohaterem jest prawdopodobnie ojciec Kolesia z drugiej części.
  • W wersji beta Postala 2 Koleś nie nosił okularów, przez co było widać jego czerwone oczy.