FANDOM

Kevin Wendell Crumb - Jest tajemniczym mężczyzną, który cierpi na skrajny przypadek dysocjacyjnego zaburzenia tożsamości i ma kilka oddzielne osobowości zamieszkujące jego umysł. Kevin i większość jego osobowości wcale nie są zła, ale dwaj z najbardziej dominujących - Dennis, obsesyjny, zimny i twardy mężczyzna, a Patricia, manipulująca kobieta - są na swój sposób agresywni i złośliwi. Dennis i Patricia są także gorliwymi wierzącymi w rozwijającą się 24. osobowość - "Bestię" - której, jak wierzą, pomszczą ich z "Nieczystym". Jest głównym antagonistą filmu Split z 2016 roku, a także drugorzędnym antagonistą filmu Glass z roku 2019.

W jego rolę wcielił się James McAvoy, który zagrał także Wesley'a Gibson'a, Bruce'a Robertson'a i Davida Percivala.

Biografia Edytuj

Dawne życie Edytuj

Split Edytuj

Glass Edytuj

Kevin wraca do porwanej grupy cheerleaderek do czasu interwencji superbohatera zwanego Strażnikiem (później okazał się Dawidem). Jednak zarówno David, jak i Kevin zostają aresztowani przez władze i wysłani do zakładu dla obłąkanych, w którym przetrzymywany jest także Elijah. Trzema zajmuje się dr Ellie Staple, która stara się przekonać ich, że nie ma czegoś takiego jak nadludzkie moce i że chorują psychicznie. Aby zapewnić zgodność z Kevinem, Staple zbudowała system migających świateł, które aktywują się z bliskością Kevina, co zmienia jedną osobowość na drugą. W końcu okazuje się, że Staple jest częścią anty-nadludzkiego społeczeństwa, które chce obalić wszelkie dowody dotyczące nadludzi i planuje zabić Eiljaha, Davida i Kevina. Będąc świadomym intencji Staple, Elijah zawiera sojusz z Kevinem, który pozwala tym pierwszym uciec, walcząc z uwolnionym Kevinem na terenie instytucji. Jednak Kevin wkrótce dowiedział się od syna Davida, że ​​Elijah jest odpowiedzialny za śmierć jego ojca podczas tej samej katastrofy kolejowej, w wyniku czego rozzłoszczony Kevin zabił Eljiaha, miażdżąc mu żebra, podczas gdy Staple wysyła kilku uzbrojonych ludzi, by zabili Davida. W końcu Kevin spotyka się ze śmiercią, gdy Casey Cooke (jedna z jego byłych zakładników) przytula go, i pozwala ludziom Staple'a go zastrzelić. Pomimo śmierci Kevina, jego działania były wystarczające, by pozwolić Elijahowi nagrać wydarzenie z kamerami bezpieczeństwa, zanim umarł. Matka Eliasza, Joseph i Casey, później ujawnili publicznie materiał Elijahu, David'zie i Kevin'ie, ujawniając w ten sposób istnienie tych z nadludzkimi zdolnościami.