FANDOM

Gilgamesz, znany również jako Łucznik – drugorzędny antagonista Fate/Zero i ogólno drugorzędny antagonista Fate/stay Night.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Gilgamesz to wysoki i dostojny młody człowiek o pięknych złotych włosach jak płonący płomień. Jest niezwykle przystojnym i pięknym mężczyzną o eleganckiej twarzy, a jego krwistoczerwone tęczówki wydzielają tajemniczy blask, który sprawia, że ​​ludzie więdną i sprawiają, że jego wzrok staje się jeszcze bardziej olśniewający. Jest bardzo "dobrze wyposażony" i posiada nieskończoną żywotność, męskość, libido, elokwencję i charyzmę. Ma nieodparty głos, nieskazitelnie gładką skórę, doskonałe zęby, "doskonałe, złote ciało", które opisywane jest jako emanujący majestat sprawia, że ​​otaczające go płomienie boją się zbliżyć. Jego idealny kształt ciała pozostaje "doskonały" bez względu na to, ile kalorii spożywa. Bez względu na to, jak bardzo zajmuje się niezdrowymi nawykami, pozostaje doskonały. W naturalny sposób wywiera swoją siłę woli na innych; przyciąganie innych, aby postrzegali go jako naturalnego lidera. Pasywnie promieniuje aurą atrakcyjności, naturalnie wywołując przyjemność i pożądanie, jednocześnie subtelnie podnosząc zahamowania. Dotknięte nią cele pozostają w pełni sobą, ale nie mogą powstrzymać się od daremności jego życzliwości i uczucia. Jego rysy są w stanie rzucić okiem na serce; ma silny, atrakcyjny męski zapach i pobudza feromony, które biernie od niego wznoszą. Regularnie nosi złotą zbroję, która robi duże wrażenie na osobach, które napotkał sam. Kiedy walczy z pełną mocą w ataku Fate/hollow atraxia, pojawia się na jego ciele wiele czerwonych tatuaży, które zwykle nie występują.

Często określa się go mianem "Złotego Łucznika" i "złotego sługi", a jeździec na ogół nazywa go "Złotym". Rin Tohsaka nazywa go także "złotym", choć ma mniej wspólnego z kolorem włosów, a bardziej prosto z tego powodu, że uważa, że ​​ma bogate i luksusowe życie.

Gilgamesz lubi nosić odzież codzienną, czyli "strój do grania", aby odeprzeć nudę, będąc w duchowej formie, gdy nie walczy, na przykład w nowoczesnym dopasowaniu skórzanej kurtki z modnymi futrami i skórzanymi spodniami. Wydaje się, że jest regularnym obcokrajowcem dla Rin i Łucznika, i nie otwarcie wydaje się być sługą lub mistrzem, ponieważ jego ciało zostało stworzone z ciała po czwartej wojnie świętego Graala.

Po wypiciu swojej mikstury młodości przyjmuje postać dziecka zwaną Dziecięcym Gilem. Ma te same krwistoczerwone oczy i złote włosy, które odróżniają go od innych. Shirou nie jest w stanie zidentyfikować go i trudno jest mu uwierzyć, że to ta sama osoba, nawet po tym, jak mu o tym powiedziano.

Osobowość Edytuj

Gilgamesz różni się znacznie od większości władców i przywódców w historii ludzkości. Postawił siebie przed swoim narodem i ludem, a nie miał ani ciekawości, ani chęci podboju, być może dlatego, że na początku miał za dużo. Poświęca czas, by dobrze się bawić, opanowując każdy skarb i każdą przyjemność. Z przekonaniem, że tak samo traktuje dobro i zło, nie potrzebuje innych ideologii i sposobów życia.

Gilgamesz jest niezwykle manipulacyjny, egocentryczny i samolubny, twierdząc, że wszystko na świecie jest jego własnością i że jest jedynym królem. Nie jest w stanie uznać niczyjej władzy, nawet od bogów. Jest niesamowicie dumny, szczególnie ze swojej kolekcji skarbów. W bitwie jest on skłonny do niedoceniania swoich przeciwników i poglądów, walkę traktuje jako grę i rozrywkę. Jego ogromne ego uniemożliwia mu uznanie przeciwnika za prawdziwe zagrożenie i nie traktuje poważnie walk. Jako taki, woli poważnie upośledzać siebie i bezmyślnie strzelać do nieskończonej liczby Szlachetnych Dychów.

Po wypiciu eliksiru młodości i stanie się nieskażony, Gilgamesz staje się małym chłopcem. Co zaskakujące, ta dziecięca wersja Gilgamesza jest dobrze wychowana, uprzejma i sympatyczna, nie wspominając już o rozsądnym, racjonalnym i empirycznym, całkowicie odmiennym od jego skrajnie wyniosłego, nieznośnego, przebiegłego i niegrzecznego (a czasami porywczego, irracjonalnego, i agresywnego) dorosłego odpowiednika. Staje się popularnym idolem wśród dzieci w Fuyuki, ponieważ jest on postrzegany jako prowadzący drużynę piłkarską z niesamowitym i bezbłędnym przywództwem. Jako dziecko nie tylko zachowuje pamięć, ale także swoją królewską i boską charyzmę.

Pamięta Shirou i wita go grzecznie, podczas gdy Shirou początkowo zastanawia się, czy jest młodszym bratem Gilgamesza, zanim został poprawiony, chociaż dziecko Gilgamesz żałowało, że ma braci i siostry. Wyraża także niepokój, jak dorasta, stając się kimś tak nieprzyjemnym, odnosząc się do osobowości jego dorosłego alter ego. Przyjmuje także związek Shirou z Szermierzem i stwierdza, że ​​jest nieodpowiednia dla kogoś w jego wieku. Widząc go z dziećmi, Shirou zastanawia się, jak Gilgamesz wyrośnie na kogoś tak nieprzyjemnego.

Zachowuje on swoje alter ego i sympatyczną osobowość, nawet gdy wraca do dorosłego człowieka, ponieważ widzi go w towarzystwie kilku swoich towarzyszy w Porcie Fuyuki oraz Łucznika i Włócznika. Jest także mniej arogancki niż zwykle, co pokazuje, że jego osobowość znacznie się poprawiła. Jest także fanem Weekly Jump, opowiadając jednemu z chłopców, że może go przeczytać, kiedy on skończy.

Galeria Edytuj