FANDOM

Erik "Killmonger" Stevens (urodzony jako N'Jadaka) jest głównym antagonistą filmu Marvela pod tytułem Czarna Pantera. Jest kuzynem T'Challi i chce przejąć Królestwo Wakandy, aby móc sprzedawać vibranium na całym świecie.

W jego rolę wcielił się Michael B.Jordan.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Życie w Ameryce Edytuj

Erik Stevens, urodzony jako N'Jadaka, był synem księcia N'Jobu i nieznanej kobiety. Wychowując syna w Ameryce, ojciec Stevensa obiecał jednak chłopcu, że pewnego dnia pokaże mu Wakandę, twierdząc, że zachody słońca tam były najpiękniejsze na świecie.

Śmierć ojca Edytuj

Znalazłem mojego ojca z pazurami pantery w jego klatce piersiowej! Nie jesteś synem króla, jesteś synem mordercy!

—Erik Killmonger

W noc gdy jego ojciec został zabity przez wuja Króla T'Chakę, Stevens grał w koszykówkę z przyjaciółmi, gdy zauważył Royal Talon Flyer nad ich kompleksem apartamentów i wpadł do środka, gdzie zastał ojca, martwego. Stevens trzymał ciało ojca i płakał, zanim znalazł dziennik ojca.

W poszukiwaniu zemsty Edytuj

Stanie się Killmongerem Edytuj

Stevens zaczął rozpoczął służbę w Navy SEAL i został w końcu zrekrutowany do jednostki CIA Ghost, jako jeden z najemników Black Ops. Po każdym zabiciu jednej osoby, robił bliznę na swoim ciele rytualnym nożem plemiennym. Ze względu na jego dzikość podczas służby w Siłach Zbrojnych, Stevens zyskał przydomek Killmonger.

Kradzież wibranium Edytuj

W 2016 Eric znajdował się w Londyńskim Muzeum skąd planował wykraść eksponat zrobiony z wibranium. Pomagału mu w tym dwóch najemników, kobieta i Ulysses Klaue. Eric oglądając eksponaty zaczął wypytywać o nie dyrektorkę muzea. Ta kazała go wyprosić gdy ten wyznał że ukradnie tę rzecz tak samo jak wcześniej zrobili to Anglicy. Stevens odrzekł że lepiej powinna uważać na to co pije. W tym momencie kobieta zemdlała i przyjechała karetka. Ratownikami była wynajęta przez Erica ekipa która zabiła ochroniarzy, po czym Stevens rozbił szybę zabierający przedmiot. Następnie w karetce uciekli z miejsca zdarzenia.