FANDOM

Donquixote Doflamingo, w podziemiu znany jako Joker – jeden z antagonistów pojawiających się w mandze One Piece oraz jej adaptacji anime. Jest głównym antagonistą Akt Jaya, wspierającym antagonistą Aktu Sabaody, pobocznym antagonistą w Akcie Marineford oraz w Akcie Punk Hazard oraz głównym antagonistą Aktu Dressrosa i całej Sagi Dressrosa. Był kapitanem Piratów Donquixote, królem Dressrosy i członkiem Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz przed jego porażką z rąk Luffy'ego i aresztowaniem przez admirała Marynarki Fujitorę. Dawniej był najbardziej wpływowym maklerem w Podziemiu, klęska Doflamingo i jego pojmanie doprowadziło do wściekłości wielu jego partnerów biznesowych, w tym jednego z Czterech Imperatorów - Kaido.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

W większości swoich występów Doflamingo okazuje się być beztroskim i wyluzowanym. W przeciwieństwie do większości członków Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz, początkowo okazuje się, że nie bierze niczego zbyt poważnie i okazuje się być podekscytowany przez większość otaczających go rzeczy. W większości swoich występów zawsze się uśmiecha lub śmieje. W wielu przypadkach śmieje się i uśmiecha w sytuacjach, w których poziom zagrożenia jest wysoki np: gdy Białobrody użył mocy swojego Diabelskiego Owocu, aby wywołać wstrząsy na Marineford.

Pod względem tego, jak ekscentryczny może być, Doflamingo jest niezwykle gwałtowny i krwiożerczy. Jako dziecko, Doflamingo był kiedyś Niebiańskim Smokiem i lubił nękać ludzi wokół siebie i czynić ich swoimi niewolnikami. Straciwszy przywileje Niebiańskiego Smoka, Doflamingo utrzymywał intensywną nienawiść do swojego ojca, Donquixote Hominga, za poświęcenie wszystkich zalet bycia Niebiańskiego Smoka, aby żyć w świecie z innymi ludźmi i za cały ból i cierpienie, które musiał przejść przez niego. Doflamingo wściekł się na Niebiańskie Smoki, gdy te nie przyjęły go z powrotem na Mariejois i poprzysiągł im zemstę, niszcząc wszystko, nad czym sprawują władzę. Ze względu na swoją gwałtowną naturę i postawę, Doflamingo nie odczuwa empatii wobec nikogo, kogo padł ofiarą lub życia, które zniszczył, i zawsze usprawiedliwia to, gdy jest lepszy od innych ludzi.

Początkowo Doflamingo szanuje swoją załogę i czasami jest dla nich łagodny. Ze względu na lojalność jego załogi, Doflamingo w wielu przypadkach pokazuje poziom opieki nad swoją załogą. Był zły na jednego ze swoich sługusów za to, że śmiał się z głosu Piki, twierdząc, że nie toleruje nikogo, kto nie szanuje jego załogi. Mimo początkowej opieki Doflamingo był gotów zabić swoją własną załogę, razem z innymi mieszkańcami Dressrosy.