FANDOM

Buźka jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych przeciwników Jamesa Bonda. Jest to profesjonalny zabójca do wynajęcia. Charakteryzuje się nadludzką siłą oraz przede wszystkim stalową protezą zębów, którą zabija ofiary.

Był to drugorzędny antagonista w Szpieg, który mnie kochał oraz w Moonraker.

Grał go aktor Richard Kiel.

Biografia Edytuj

Szpieg, który mnie kochał Edytuj

Na początku Buźka pojawił się jako pomocnik Karla Stormberga, który miał odzyskać pewien skradziony mikrofilm i zabić wszystkich, którzy byli powiązani z tym urządzeniem. Stromberg wysłał również innego zbira – Sandora, aby towarzyszył Buźce w misji.

Wyruszyli do Egiptu, gdzie zamierzali zabić Fekkesha – człowieka, który miał kontakt z urządzeniem. Sandor czekał na niego w jego domu, lecz został zabity przez Jamesa Bonda. Buźka z kolei poszedł za nim do piramid. Fekkesh zauważył ukrywającego się Buźkę i w panice uciekł do jaskiń, zamykając się na kłódkę. To jednak nie powstrzymało mordercy – przegryzł on drzwiczki i zabił Fekkesha. Kiedy Bond i Amasova dotarli na miejsce, zastali jego zwłoki. 007 wycelował broń w Buźkę, lecz ten zdołał uciec. Bond i Amasova zostają jednak przekierowani do klubu Maxa Kalby, który był w posiadaniu mikrofilmu. Oboje starali się kupić od niego urządzenie, lecz ten poszedł do budki telefonicznej. Tam został zabity przez Buźkę, który wziął mikrofilm. Dwaj agenci idą śladem Buźki, w końcu chowając się w bagażniku jego wozu.

Tak naprawdę Buźka wiedział o wszystkim i poszedł do ruin, gdzie później walczył z Bondem. Amasova wzięła mikrofilm i uciekła, pozostawiając Bonda. W walce Buźka przez przypadek uderzył w jeden z filarów i zawalił się na Buźkę, który pozornie zmarł.

Moonraker Edytuj

Galeria Edytuj

Szpieg, który mnie kochał Edytuj

Moonraker Edytuj

Ciekawostki Edytuj