FANDOM

Jeśli potroisz nagrodę, może pozwolę Ci żyć.

—Boba Fett

Nie będą wiedzieli co ich trafiło.

Boba Fett – popularny antagonista z serii Gwiezdne wojny, syn Jango Fetta. W erze Imperium uważany za jednego z najlepszych łowców nagród w galaktyce.

Boba Fett wystąpił w Ataku klonów, odgrywany przez Daniela Logana, w specjalnej edycji Nowej nadziei, gdzie w jego rolę wcielił się Mark Austin, oraz w Imperium kontratakuje i Powrocie Jedi, gdzie w debiut wprawił go Jeremy Bulloch.

Biografia Edytuj

Atak klonów (2002) Edytuj

Na planecie Kamino, Obi-Wan Kenobi spotkał małego Bobę wraz z jego ojcem podczas śledztwa w sprawie armii klonów. Jango Fett zdecydował o opuszczeniu układu zanim ujawni się, że to on przeprowadził zamach na senator Amidalę. Kiedy Boba pilotował statek Slave I, Jango Fett walczył z Obi-Wanem.

Na polu asteroid Fett próbował uciec Kenobiemu na Genoisis.

Później, podczas bitwy na arenie Jango skonfrontował się z Mace Windu, co skończyło się jego śmiercią. Boba wziął jego hełm i poprzysiągł zemstę (próbował jej dokonać w serialu 3D Gwiezdne Wojny: Wojny Klonów).

Nowa Nadzieja (wersja z 1997) Edytuj

Boba zjawił się wraz z Jabbą w Doku 94, gdzie spotkali się z Hanem Solo.

Imperium Kontratakuje (1980) Edytuj

Imperium Kontratakuje było pierwszym filmem, w którym pojawił się Fett. Darth Vader zlecił mu schwytanie Luke'a Skywalkera, poprzez schwytanie Hana Solo. Boba schwytał Hana Solo, Księżniczkę Leię, Chewbaccę oraz C-3PO. Vader postanowił użyć na Hanie karbonitu. Boba zaczynał mieć wątpliwości co do zamrażania, lecz Vader zapewnił go, że nie zabije to Solo. Test zamrażania kończy się powodzeniem i Boba Fett transportuje go do Jabby.

Powrót Jedi (1983) Edytuj

Boba był obecny podczas imprez w pałacu Jabby. Kiedy Leia odmraża Hana, Jabba zdemaskował ich i zrobił z nich niewolników. Han Solo oraz Luke Skywalker mieli zostać zabici poprzez wrzucenie do jamy Sarlaaka. Ci zdołali powstrzymać go i walczyli ze zbirami. Boba Fett miał już ich zabić, lecz przez przypadek Han Solo uaktywnił jego jetpack. Fett uderzył w barkę Jabby i wpadł do jamy Saarlaka. Lucasfilm potwierdził jednak, iż Boba przeżył.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeremy Bulloch (odtwórca roli Fetta) w części 5 zagrał też porucznika w Mieście w Chmurach, a w 3 części wcielił się w postać Jeremocha Coltona.
  • Boba Fett w części 5 wypowiada tylko 27 słów, a w części 6 jedynie 2 słowa.
  • Część 2 jest jedynym filmem, w którym widać jego twarz.
  • Jest grywalną postacią w kilku grach z serii Star Wars.