FANDOM

Aldrich Killian jest głównym antagonistą w Iron Man 3. Był założycielem i właścicielem firmy technologicznej "A.I.M. - Advanced Idea Mechanics" był naukowcem oraz terrorystą.

Był grany przez Guy Pearce'a, który grał także Kendall'a Duncan'a w Opowieść na dobranoc, Fernand'a Mondego w Hrabia Monte Christo i Peter'a Weyland'a w serii Obcy.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

W sylwestra, 1999 r. W Bernie, w Szwajcarii, Killian początkowo poprosił o poparcie Tony'ego Starka dla swojego projektu w ramach Advanced Idea Mechanics, ale ten go zignorował. Tony skłamał i powiedział, że spotka się z nim na dachu budynku, lecz nie przyszedł. Po zdaniu sobie sprawy, że Tony zignorował jego propozycję, Killian na krótko rozważał popełnienie samobójstwa. Następnie samotna obecność Killiana na dachu sprawiła, że ​​rozkoszował się swoim stanem anonimowości, w którym zdecydował się pracować sam, tworząc dla siebie ekspansywną i tajną działalność.

Przez lata, dzięki prywatnie finansowanej organizacji A.I.M., Killian stworzył zespół do dalszych badań i rozwoju Extremis, który nadawał ludziom niezwykły poziom siły.

Wydarzenia w Iron Manie 3 Edytuj

Po tym, jak wyleczył się ze swojej niepełnosprawności poprzez badania przeprowadzone przez Mayę Hansen nad Extremis, Killian przeprowadził wiele nielegalnych eksperymentów, z których kilka spowodowało eksplozje badanych osób. Killian postanowił udaremnić swoje nieudane eksperymenty jako ataki terrorystyczne, ale potrzebował kogoś do wypełnienia roli rzekomego przywódcy; terrorystę, który publicznie wziąłby odpowiedzialność za te "ataki". Po zbadaniu historii Dziesięciu Pierścieni, jednej z najbardziej przerażających grup terrorystycznych na świecie, oraz tego, jak historycznie były powiązane z pradawną postacią o nazwie "Mandaryn", Killian postanowił nadać to imię swojemu fałszywemu terrorystowi. Znalazł nieudanego brytyjskiego aktora, Trevora Slattery, płacił mu pieniędzmi i narkotykami, aby zagrał jako Mandaryn. Ilekroć jedno z eksperymentów Killiana z Extremis zakończyło się niepowodzeniem i wywołało eksplozje oraz ogromną liczbę ofiar wśród ludności cywilnej, ludzie Killiana zhackowali amerykańskie sygnały telewizyjne i transmitowali programy telewizyjne "Mandaryna". Otoczona ikonografią The Ten Rings, "Mandaryn" stale deklarował, że te rzekome "ataki" były "kolejną lekcją" dla narodu amerykańskiego. Jednak ani Killian, ani Slattery nie wiedzieli, że Mandaryn jest prawdziwy.

Konfrontacja z Starkiem Edytuj

Killian zwrócił się do Pepper Potts z Stark Industries, aby przyłączyła się do niego w finansowaniu i badaniu produktów Extremis. Początkowo Pepper była zdumiona zmianami fizycznymi Killiana od czasu, gdy go ostatnio widziała. Następnie Killian rozpoczął grę i wyjaśnił Extremis, używając hologramu 3D własnego mózgu i pokazał, jak Extremis może ulepszyć całe DNA danej osoby. Jednak Pepper argumentował, że koncepcja ta będzie wysoce broniona i nie zostanie przyjęta. Killian pożegnał się z Pepper i opuścił Stark Industries. Poprzez maskowanie swoich nielegalnych działań, Killian był w stanie przeprowadzić swoje eksperymenty, podtrzymując nową "Wojnę z terrorem", którą mógł kontrolować. Kiedy Tony publicznie zagroził Mandarynowi, Killian odpowiedział, posyłając swoich ludzi do ataku na Rezydencję Tony'ego. Po odkryciu, że Maya próbowała ocalić Tony'ego z powodu posiadania wiedzy o doskonaleniu Extremisa, Killian postanowił porwać Peeper jako zakładniczkę.Tony został schwytany przez Erica Savina, kiedy odkrył prawdę o Trevorze. Killian trzymał go w niewoli i miał Pepper jako zakładnika. Killian wstrzyknął jej Extremis, aby jeszcze bardziej zmotywować i namówić Tony'ego, by dla niego pracował. Z ciągłą odmową Tony'ego, Killian postanowił zostawić go w niewoli, jednocześnie utrzymując Pepper jako swoje osobiste "trofeum". Kiedy Maya zmieniła zdanie i próbowała przekonać Killiana do uwolnienia Tony'ego, grożąc przedawkowaniem Extremis, Killian zastrzelił ją. Żołnierzom Killiana udało się również pojmać pułkownika Jamesa Rhodesa, ponieważ Killian potrzebował użyć zbroi Żelaznego Patriota, by porwać prezydenta Matthewa Ellisa. Killian użył swoich mocy Extremisa, by rozgrzać zbroje, dopóki Rhodes nie został zmuszony do wyskoczenia i spróbowania,pokonać Killiana. Killian użył swojego ogniowego oddechu, by powstrzymać Rhodesa, który był tak zszokowany, że zrezygnował.

Uprowadzenie prezydenta Ellisa Edytuj

Po tym, jak jego ludzie uprowadzili prezydenta Ellisa, Killian planował zorganizować transmisję na żywo, pokazując morderstwo Ellisa, tylko dla Tony'ego i Rhodesa. W następnej bitwie Tony w końcu znalazł Pepper,która była uwiężiona pod gruzami. Zanim Tony zdołał ją uratować, wściekły Killian zaatakował go, a Tony rozpraszał go, by uratować Pepper. Killian walczył z Tonym. Obaj wdali się w brutalną walkę z Tony'em zmieniającym się pomiędzy różnymi zbrojami Iron Mana, gdy Killian niszczył je po kolei. Ponieważ Tony nie był w stanie przyczepić sobie dodatkowej zbroi, J.A.R.V.I.S. wysłał prototyp Mark 42, aby pomóc mu w jego walce. Tony następnie przyczepił zbroję do Killiana, aby zatrzymać jego ruchy. Po tym, jak nakazał kombinezonowi przypięcie Killiana do ściany, Tony uruchomił funkcję samozniszczenia Marka 42, która wysadziła w powietrze Killiana.

Los Killiana Edytuj

Jednak dzięki swoim mocom Extremis, Killian przeżył eksplozję, a po tym, stanął twarzą w twarz z poobijanym Tonym. Przechodząc ku Tony'emu, Killian był dumny ze swoich zbrodni, twierdził, że sam jest "Mandarynem" i opracował, że powinni przestać nosić "fałszywych twarzy". Tuż przed tym, jak Killian zdołał zaatakować Tony'ego, Pepper zaatakował go od tyłu.Killian jednak przetrwał upadek dzięki nowym umiejętnościom Extremis. Pepper wyrwała rękę z Kostiumu Mark X, założyła ją i ostatecznie zabiła Killiana.